مگ, یراق آلات شیشه سکوریت

یراق آلات شیشه سکوریت

برای اتصال و حرکت شیشه سکوریت نیاز به یراق آلات می باشد. یراق آلات شیشه سکوریت نقش اصلی را در پیوستگی کار ایفا می‌ کنند که در طول عمر و کیفیت عملکرد شیشه سکوریت نقشه موثری دارد. یراق آلات به مجموعه ای از ابزار ها می‌توان گفت که برخی از آن ها: بست ها، گیره ها، استوپ، لولا و اتصال دهنده های بخش اصلی هستند. همچنین دستگیره و قفل نیز بخشی از یراق آلات شیشه می باشد.

در کیفیت یراق آلات شیشه سکوریت جنس آلیاژ به کار رفته در ساخت آن تعیین کننده میزان کیفیت شیشه می باشد، هرچه آلیاژ به کار رفته مرغوب‌تر باشد، زنگ زدگی و خوردگی آن کمتر اتفاق می‌افتد و همچنین احتمال خرد شدن و شکستن آن نیز کمتر می شود. دقت داشته باشید که یراق آلات شیشه علاوه بر زیبایی ظاهری که به شیشه می دهد تاثیر مستقیمی بر افزایش و کاهش عمر شیشه نیز می گذارد.

یراق سکوریت عموما مخصوص شیشه ۱۰ میل سکوریت تولید می شود. شیشه ۱۰ میل سکوریت پر کاربرد ترین شیشه پروژه های سکوریت می باشد. یراق آلات شیشه سکوریت تولید ایران دارای استانداردهای لازم و کیفیت مطلوب هستند.

در این صفحه از یراق الات شیشه سکوریت با موارد زیر آشنا شوید:

  • انواع یراق الات شیشه سکوریت
  • قیمت یراق الات شیشه سکوریت
  • پخش یراق آلات شیشه سکوریت

لیست یراق آلات شیشه سکوریت

یراق آلات شیشه سکوریت شامل موارد زیر می شود:

  • 1. لولا
  • 2. استوپ
  • 3. قفل
  • 4. دستگیره
  • 5. ریل
  • 6. فریم
  • 7. بست
  • و موارد دیگر

در ادامه این مقاله به اختصار هر کدام را توضیح میدهیم:

1.لولای شیشه سکوریت

لولا قطعه‌ ای است که دارای مفصل می باشد و دو طرف وسیله را به هم متصل می کند. این اتصال به نحوی است که دو طرف وسیله می تواند حول محور لولا تا چندین درجه چرخش داشته باشد.

از لولای شیشه سکوریت در موارد زیادی استفاده می شود ولی رایج ترین کاربرد آن برای اتصال کردن لنگه های درب و پنجره به چارچوب و قاب ها می باشد. تمام درب های شیشه ای برای باز و بسته شدن نیازمند به لولا هستند و به دلیل مصرف گسترده و خاص شیشه های سکوریت می توانید انواع مختلف و متنوع لولا را در بازار مشاهده کنید که هر یک متناسب با کاربری مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله های شیشه سکوریت در جنس، نوع مصرف و متریال به کار رفته در ساخت آن با یکدیگر متفاوت هستند از جمله می توان به استیل، آهن، روکش کروم، استیل طلایی و نقره ای اشاره کرد. به دلیل استفاده و کاربرد زیاد شیشه سکوریت، یراق آلات آن نیز باید متنوع بوده و متناسب با کاربری شیشه سکوریت انتخاب شوند.

امروزه از شیشه سکوریت در طراحی داخلی، معماری و… استفاده می شود. برای نصب شیشه نشکن از لوله‌های مخصوصی استفاده می شود که این لوله ها از استحکام و مقاومت بالایی در برابر رطوبت و ضربه برخوردار می باشند لولای شیشه نشکن انواع زیادی دارد که متناسب با نوع شیشه و محل مورد استفاده آن به کار گرفته می شود.

2.دستگیره شیشه

از جمله اساسی ترین یراق الات شیشه سکوریت، دستگیره شیشه است. دستگیره شیشه تاثیر چشم گیری در زیبایی درب ایفا می کند. که این دستگیره شیشه سکوریت در انواع طرح و مدل در بازار موجود است. در مدل های مختلف مطابق با سلیقه و نیاز مشتری به بازار عرضه می شود.
آلیاژهای دستگیره شیشه معمولا از آلیاژ های مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی است. به عنوان مثال اکثر دستگیره های شیشه از استیل به دلیل سبکی و مقاومت ساخته می شوند. دستگیره استیل شیشه سکوریت علاوه بر مقاومت، زیبایی بیشتری را برای درب شیشه ای شما ایجاد می کند.

3.قفل شیشه

از دیگر موارد مهم یراق الات شیشه سکوریت، قفل شیشه سکوریت است که از نظر کیفیت بسیار مرغوب بوده. یکی از وظایف اصلی قفل شیشه ایجاد امنیت است. که این امر در ساخت یک قفل بسیار مورد توجه قرار می گیرد. همه قفل ها در گذشته از طریق کلید باز و بسته می شدند. اما در حال حاضر قفل های مدرن با استفاده از اثر انگشت و یا استفاده از رمز ورود باز و بسته می شوند. آلیاژهای استاندارد در ساخت قفل بسیار مهم می باشد زیرا عدم استفاده از آن با از کار افتادن چرخ دنده ها موجب از کار افتادن درب و پنجره نیز می شود.
از انواع قفل شیشه سکوریت می توان گفت که قفل کمری و قفل هوپه از مهم ترین هاست.

4. قفل کمری شیشه سکوریت

قفل کمری شیشه سکوریت ازجمله قاب های شیشه سکوریت می باشد که از ویژگی های خاصی برخوردار است، این قفل را می‌توان بدون جاسازی ها با استفاده از جاساز روی شیشه سکوریت نصب کرد. همین ویژگی باعث شده است که این قفل پر استفاده ترین قفل درب شیشه سکوریت شود. در بعضی مواقع که فراموش می شود.

جاساز قفل روی شیشه سکوریت نصب شود دیگر امکان ایجاد جاساز بعد از تولید شیشه وجود ندارد از این کمری شیشه سکوریت در این مواقع بدون ایجاد جاساز بعد از تولید شیشه استفاده می شود. قفل کمری انواع متفاوتی دارد که در دو مدل شیشه به دیوار و شیشه به شیشه در بازار یافت می شود.

5. بست شیشه

از جمله یراق الات شیشه سکوریت بست شیشه است. از بست شیشه برای اتصال شیشه به دیوار یا شیشه به شیشه مورد استفاده قرار می گیرد. انواع بست شیشه در ظاهر و آلیاژ تفاوت دارند.

  • معمولا آلیاژهای استفاده شده برای بست شیشه سکوریت در انواع استیل، سرب، آهن و آلومینیوم است که به صورت آبکاری شده می باشد و سطح آلیاژها در انواع مختلف آنادایز، آبکاری شده و رنگ ها مختلف می باشد.
  • نوع و اندازه بست ها را متناسب با محل نصب و زاویه این که شیشه به دیوار یا شیشه به شیشه می سازد باید انتخاب نمود.
  • بست علاوه بر اتصال شیشه امکان ثابت نگه داشته شدن شیشه را نیز فراهم می کند.

6. استوپ شیشه سکوریت توکار و روکار

سرما و گرما از جمله عواملی هستند که بر حرکت نرم و روان درب موثر هستند و باز و بسته شدن درب را مشکل ساز می کنند، استوپ شیشه میرال دستگاهی است که امکان باز و بسته شدن ایمن و نرم و آسان درب را فراهم می کند. شرکت ها در دو نوع توکار و روکار وجود دارند برای نصب اسنپ تو کار نیاز به کندن زمین می باشد، این نوع مقاومت بالایی دارد.

از استوپ روکار نیز برای شیشه‌های دودبند و همچنین شیشه فروشگاه‌ها استفاده می شود در نصب این است نیاز به حفر و کندن زمین نیست اگر به توپ آسیبی وارد شود بر عملکرد لوله ها تاثیر مستقیمی دارد.

7. فریم شیشه

یکی از کاربردی ترین یراق آلات شیشه فریم است که برای حفظ و نگهداری شیشه دور تا دور شیشه از فریم استفاده می شود. فریم شیشه در انواع شکل و متریال ساخته شده است. آلیاژهای استفاده شده در فریم از نوع استیل ضد زنگ و مقاوم می باشد تا در مقابل تغییرات آب و هوایی و رطوبت هوا و اکسید شدن مقاومت بالایی داشته باشد هم چنین فریم که دور تا دور شیشه استفاده می شود موجب می شود تا شیشه ظاهری زیبا و چشم نواز به خود بگیرد.

8. ریل شیشه

از یراق الات شیشه سکوریت می توان ریل شیشه را نام برد. یکی دیگر از یراق آلات شیشه سکوریت، ریل شیشه سکوریت است که معمولا بر پروفیل نصب می شود. کیفیت ریل بسیار اهمیت دارد. متریال ریل ها به طور معمول از نوع استیل و آلومینیوم مقاوم می باشد. این نوع متریال برای ایجاد مقاومت در برایر شرایط آب و هوایی مختلف استفاده می شود.

9. یراق آلات درب شیشه ای

یراق آلات درب شیشه ای مانند لولا برای باز و بسته شدن درب ها مهم است و دارای تنوع بسیار بالایی بوده و هر کدام کارایی مختص و وظیفه منحصر به فردی را انجام می دهند.

این یراق آلات مانند لولا شیشه سکوریت علاوه بر تنوع کاربردی دارای متریال گوناگونی است. از جمله متریال های به کار رفته می توان به استیل ۲۰۱ و استیل ۳۰۴ و آهنی با روکش کروم اشاره کرد.

لولاهای درب استوپی، لولای حمامی  و لولای پارتیشن از یراق آلات درب شیشه ای هستند و بر اساس نوع جاسازی که روی شیشه سکوریت تعبیه می شوند مورد استفاده قرار می گیرند.

لولای حمامی لولاهای شیشه به شیشه یا شیشه به دیوار را شامل می شوند که این نوع لولاها خود نیز دارای تنوع ایرانی و وارداتی هستند.

این لولاها در محیط های مرطوب کاربرد دارند و از جنس آلیاژ ضد زنگ یا استیل ۳۰۴ هستند، دارای رویه استیل طلایی بوده کث مناسب برای ست کردن با انواع یراق آلات طلایی نیز دارند.

10. یراق آلات پارتیشن شیشه ای

یراق آلات پارتیشن شیشه ای مانند لولای پارتیشن برای اتصال درب شیشه ای به فریم یا اتصال درب شیشه ای به دیوار استفاده می شود.

نمونه این نوع لولا لولای پارتیشن مرونی ایتالیایی است که دارای ظاهری بسیار زیبا و ست خود دستگیره های مرونی بوده  و دارای کیفیتی مطلوب بوده و جنس آنها استیل مات است.

برای نصب پارتیشن شیشه ای از قبل طرح و اندازه گیری ها انجام شده و یراق آلات پارتیشن شیشه ای از جمله شیشه از قبل اندازه گیری شده در اجرا استفاده می شود.

برای اتصال شیشه ها از یراق آلاتی مانند فریم، لولا، استوپ، دستگیره براساس نیاز و سلیقه مشتری استفاده می شود.

از دیگر یراق آلات مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای دستگیره شیشه سکوریت است.

دستگیره شیشه سکوریت در زیبایی پارتیشن شیشه ای تاثیرگذار است و با مدل های مختلف مطابق با سلیقه و نیاز مشتری وجود دارد.

نصب یراق الات شیشه سکوریت

نحوه نصب انواع یراق آلات شیشه سکوریت بسیار با اهمیت است، زیرا اگر توسط فرد با تجربه و متخصص انجام نشود و یراق آلات شیشه سکوریت به درستی نصب نشوند، شیشه سکوریت را نیز دچار خرابی و یا شکستگی می کنند. پس در انتخاب شرکتی که این کار را برای شما انجام می دهد بی نهایت دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *